Z Nového údolí přes Třístolečník, Trojmeznou, Plechý k Plešnému jezeru až do Nové Pece

Je neděle a my máme naplánován výlet na Třístoličník.

Protože chceme jít hřebenovku z Nového údolí až do Nové Pece, musíme si přivstat, abychom dojeli včas k vlaku, který nás do Nového údolí zaveze. V Peci odstavíme auto na neplaceném parkovišti vedle potravin a uháníme na vlak. Máme to akorát. Za necelou hodinku už vystupujeme na konečné v Novém údolí.

Dle místního rozcestníku jsme v nadmořské výšce 800 m.n.m. a čeká nás 7,5 km stoupání až na Třístoličník. Počasí je přívětivé, je sice zataženo, ale celkem teplo. Vyrážíme po červené t.z.t. a po necelých čtyřech kilometrech a hodince chůze je před námi Rosenauerův pomník u Schwarzenberského kanálu, kde si dáme kratší přestávku.

Pak pokračujeme za prudkého stoupání lesem, kde stromů ubývá a naopak výborných borůvek a výhledů přibývá :-)

V jedenáct hodin jsme na vrcholu Třístoličníku. Posvačíme z vlastních zdrojů, vylezeme na skalku a vyfotíme nejbližší okolí. Na německé straně se válí hustá mlha, tudíž výhled není téměř žádný. Pak se zajdeme podívat k nedaleké kapli, která je zasvěcena Sv. Janu Nepomuku Neumannovi. Je zde také docela chladno, proto se moc dlouho nezdržíme a šlapeme dál.

Jdeme stále po červené t.z.t. až narazíme na štos fošen, různých objemů a délek, který je označen informační tabulkou, s žádostí o pomoc, při stavbě turistického chodníku. Chlapi proto nelení a už pomáhají :-)

Vezmou fošnu a vláčí ji s sebou až na označené místo, které je vzdáleno asi 1,5 km. Oni pod zátěží zpomalí a mně se hned jde lépe, protože jim pohodově stačím :-)

Po příchodu na označené místo, složí svou fošnu k ostatním a jdeme dál.

Zanedlouho jsme na Trojmezné hoře, jejíž výška je 1364 m.n.m. Mlha z německé strany nás dostihla a tak výhled není žádný vůbec nikam. Za necelý kilometr jsme na Trojmezí u mezníku, vyznačující hranici tří států. Tady se nečekaně potkáváme s Alicí, která trénuje na dovolenou v Alpách a tak si jen tak z dlouhé chvíle vyšlápla z Nové Pece až sem. Tady se otočí a zpět jdeme společně. Ne však moc dlouho, protože my výletujem :-) Projdeme společně přes nejvyšší bod dnešního putování Plechý 1378 m.n.m. a společně zvládneme i klesání k Plešnému jezeru. Tady se rozloučíme a Alice jde opět sama. My si dáme pod přístřeškem svačinku a vyfotíme se u jezera.

Pak nezbývá než pokračovat do cíle dnešní cesty, zpět k autu do Nové Pece, kam dorazíme v půl šesté.

Domů přijíždíme před sedmou hodinou s pocitem, že jsme si zas jednou dali pořádně do těla :-) :-) :-)

Dnešní putování bylo dlouhé 24 km a počasí k nám nakonec bylo milostivé a moc jsme nezmokli :-)